Com ens enganya CAT-salut

Assemblea de Drets Socials (ADS) volem denunciar el funcionament deficient de la sanitat en general i de la gestió de Mutua de Terrassa y administració local en particular. enginyeria de protocols per tal de explica en el comunicat que ha fet sobre el tema la Associacions de Veïns de Sant Cugat.

Per part de l’administració local, el Sr. Grangé, regidor de sanitat es va comprometre al setembre de 2013 amb la Comissió de Sanitat de l’ADS a posar a tots els Caps de la nostra ciutat uns cartells en els quals s’indica l’adreça de correu electrònic i el telèfon on dirigir-se en cas d’haver de fer una reclamació. A dia d’avui encara estem esperant.

 

COM ENS ENGANYA CAT-SALUT

Si es consulta el web de Cat-Salut es pot conèixer el temps d’espera de les operacions quirúrgiques i les proves diagnòstiques que tenen un temps màxim d’espera de sis mesos. La consulta es pot fer per centres i els resultats de l’Hospital Mútua de Terrassa donen una visió absolutament distorsionada de la realitat. Tant sols es reconeix un temps d’espera superior als sis mesos en dos especialitats.

Tot sovint els afectats es posen en contacte amb nosaltres i ens parlen d’un temps d’espera d’ un any a dos per fer una ressonància magnètica, una colonoscòpia, una ecografia, una operació de cataractes, pròtesi de genoll i de maluc, varices, galindons, extirpació de vesícula biliar….

Quina és la trampa? On està l’engany ? En les operacions quirúrgiques el sis mesos de temps màxim d’espera incloses en la garantia compten a partir de la data en que el cirurgià en document informatiu que el centre us lliura considera necessària la intervenció. El que no es té en compte és el temps que s’ha trigat perquè el cirurgià ens visités i que abans hem passat pel metge de capçalera i per l’especialista que tenen, sobretot el segon ,un temps d’espera considerable.

Però encara hi ha un segon engany. Quan Cat-Salut parla de sis mesos de temps d’espera ha fet la mitjana de totes les intervencions o proves diagnostiques a les que se’ls hi ha donat dia i hora, siguin urgents, preferents o normals. I el temps d’espera de les que tenen la qualificació de normals no compta? No, per Cat-Salut aquest temps no existeix.

I ho acabem d’entendre tot quan sentim al conseller Boi Ruiz, que prové de la gestió hospitalària privada, fer la recomanació de tenir el servei d’una mútua privada. Tenir llistes d’espera com les que tenim obliga molts cops a contractar els seus serveis . La mateixa Mútua Universitària de Terrassa té al seu costat la Clínica, privada, Mútua de Terrassa.

Per tant les llargues llistes d’espera no són un fet casual. Va en la direcció d’un sistema de salut ràpid per qui el pugui pagar i un sistema lent per tots els altres, per la població amb menys recursos.

Tots nosaltres hem de ser exigents i fer la reclamació quan creiem que no es respecten els nostres drets. FAV ho va fer en el darrer Consell municipal de serveis socials denunciant les espera. Nosaltres, FAV Sant Cugat us pot ajudar si us poseu en contacte amb la Assemblea de Drets socials.

Telèfon mòbil: 631188455 o per correu

electrònic: ccsalut.stcugat@gmail.com.

Cal doncs fer tots els esforços perquè el nostre sistema sanitari, que ha estat modèlic amb molts aspectes, no pateixi més retallades, més privatitzacions i més dificultats per accedir-hi.

Federació d’Associacions de Veïns de Sant Cugat

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s